trafic.ro ranking

trafic.ro Copil sanatos: inotul terapeutic | Nutritionist Cluj

Inotul terapeutic

INOTUL TERAPEUTIC PENTRU COPIII INTRE 0-7 ani

IMPORTANTA INOTULUI LA COPII

  • Dezvoltarea multilaterala din punct de vedere psihic si fizic a copilului, prin importante procese de coordonare motrica, dezvoltarea musculaturii, abilitati cognitive si modalitati de interactiune sociala. 
     
  • Un rol important este acordat temperaturii apei care exercita o influenta pozitiva asupra vaselor sanguine.
     
  •  Dezvoltarea musculaturii inimii, respectiv a curiculelor si ventriculelor. 
     
  • Fortificarea muschiului cardiac influenteaza in mod favorabil activitatea si circulatia, in general.
     
  •  Practicarea inotului de la o varsta frageda imbunatateste inclusiv activitatea aparatului respirator. 
     
  •  In timpul inotului (procedeele craul si spate) prin miscarile alternative a bratelor au o influenta pozitiva asupra coloanei vertebrale.

NOU NASCUTII

      Metode de invatare:

  • Exercitiile de inot se vor incepe de la varsta de 3 luni. Sederea lor in apa va fi de 10-15 minute, marindu-se treptat pana la 30 de minute.
     
  •  La primele sedinte, copilul va fi purtat de mama in brate, cu capul copilului sprijinit pe umar. Astfel, va traversa bazinul de cateva ori, copilul va fi stropit pe spate si pe ceafa cu o mana si va fi scufundat treptat in apa, urmand exersarea plutirii si alunecarii pe piept si pe spate, la inceput in linie dreapta, apoi in zig-zag. 
     
  • In momentul in care copilul are forta necesara de a mentine capul ridicat, se pot folosi elemente flotoare gonflabile pe brat, priza este sub axila sau bebelusul se prinde de degetul mare al mamei si se exerseaza alunecarea pe piept. 
     
  •  Apoi este renuntarea la priza si plutirea independenta pe spate si pe piept. Alunecarea independenta se va invata prin tractiune (de la nivelul umerilor) si parasirea prizei, apoi cu impingere pe talpa copilului.

SUGARII

     Metode de invatare:

  • Programele acvatice pentru nou nascuti si sugari trebuie sa fie structurate sub forma de jocuri de acomodare cu apa.
     
  • O grupa va avea  maxim 8 sugari.
     
  •  Scufundarea (submersia) poate fi introdusa in program abia dupa ce sugarul a demonstrat un nivel de cunostinte adecvat si un control bun al respiratiei. 
     
  •   Initial scufundarile vor fi de scurta durata si putine ca numar in cadrul unei sedinte. 
     
  •  Abia dupa ce sugarul manifesta dorinta de a se scufunda si demonstreaza deprinderi corecte de control al respiratiei, scufundarile pot fi mai dese si de durata mai lunga. Aceasta experienta nu trebuie sa fie impusa, pedepsita sau recompensata.

COPIII MICI

     Metode de invatare:

  • Numeroase si diverse metode de invatare  apeleaza la folosirea unor dispozitive flotante, totusi, aceste dispozitive trebuie utilizate atent si sub continua supraveghere, pentru ca acestea au scop educativ si nu de salvare. 
     
  • Capacitatea de invatare la copilul mic este in relatie directa cu participarea activa in cadrul lectiei si cu frecventa lectiilor. 
     
  •   Consolidarea deprinderilor se realizeaza prin repetare. 
     
  •  Aceasta experienta nu trebuie sa fie impusa, pedepsita sau recompensata. 
     
  • Metodele prin care copilul mic este aruncat in apa de la inaltime  pentru a obtine o oarecare reactie de plutire sunt contraindicate.
     
  • Scufundarea se va face la fel ca si la sugari.

PRESCOLARII

  • Activitatile trebuie sa faca placere si sa fie potrivite pentru varsta si aptitudinile grupei. 
     
  • Prescolarii pot invata tehnici de inot de baza si pot participa independent la activitatile acvatice desfasurate sub forma de cursuri.
     
  •  Prin jocuri si activitati placute se va educa siguranta si dezvoltarea deprinderilor . 

Autor articol: Echipa Copil Sănătos

Publicat: 08/02/2011:::NutritionistCluj.Ro :::website oficial Dr. A. Copcea



FORUM SI COMENTARII (nu necesita inregistrare)

top
free counters