trafic.ro ranking

trafic.ro Ce sa mancam mai mult? | Nutritionist Cluj

Ce sa mancam mai mult?

GHIDURILE USDA 2010: CE SA MANCAM MAI MULT?

Ghidurile ne recomanda sa mancam o varietate de legume si fructe, sa ne umplem jumatate din farfurie cu vegetale de toate culorile –  verde inchis, rosu, portocaliu. Sa mancam fasole si mazare. Sa consumam multe fructe. Este bine sa consumam multe fructe si legume pentru ca au putine calorii, sunt bogate in nutrienti care de obicei ne lipsesc din alimentatie (acid folic, magneziu, fibre si vitamena A, C si E) si ne ajuta sa prevenim bolile cornice. Mancand legume si fructe ne reducem riscul de infarct miocardic, accident vascular cerebral si anumite tipuri de cancere.

Ni se recomanda sa consumam mai multe cereale integrale. Jumatate din cerealele consumate se recomanda a fi integrale. Cerealele integrale sunt cele care contin bobul intreg, cu toate componentele sale (membrana exterioara, germene si membrana interioara). O mentiune speciala se face asupra taratelor, care nu sunt cereale integrale, dar contin o cantitate importanta de fibre. Cerealele integrale nu sunt doar o sursa foarte buna de fibre. Ele contin si vitamine de grup B, acid folic, fier. Daca alegem sa mancam cereale rafinate, sa ne asiguram macar ca sunt imbogatite cu fier si vitamine de grup B. Pentru a verifica ce cantitate de fibre alimentare continut anumite cereale trebuie sa ne uitam la DZR: cele care aduc 10-19% din necesarul zilnic de fibre sunt o sursa buna de fibre alimentare, cele care aduc >20% din necesarul zilnic sunt o sursa excelenta de fibre alimentare.   

Nutrienti “neglijati”: potasiu, fibrele alimentare, calciu si vitamina D.

Potasiul ajuta la scaderea tensiunii arteriale, previne litiaza renala si pierderea de masa osoasa.

Fibrele alimentare: se recomanda un consum de 25g/zi la femei si 38g/zi la barbati. Jumatate din cerealele consumate se recomanda a fi integrale.

Vitamina D. Exista mai multe appendix-uri la ghid, unde sunt tabele cu continutul in potasiu, fibre alimentare, calciu si vitamina D al diverselor alimente. Necesarul zilnic de vitamina D este, pentru majoritatea copiilor si adulti de 600UI/zi, iar pentru varstnicii de peste 70 de ani – 800UI/zi.

<<< GHIDURILE USDA 2010: PRIVIRE DE ANSAMBLU

<<< CE SA REDUCEM

>>> PROTEINELE SI SUPLIMENTELE ALIMENTARE

Autor: Dr. Ioana Verde, medic specialist Diabet, Nutritie, Boli Metabolice
Spitalul Clinic de Urologie “Th. Burghele”, Bucuresti

Referinta: http://www.cnpp.usda.gov/Publications/DietaryGuidelines/2010/PolicyDoc/ExecSumm.pdf      



FORUM SI COMENTARII (nu necesita inregistrare)

top
free counters